desember 2011

Din tilflukt og styrke! Innlegg fra "Skjer'a, Gud?"

Ja, det er en bok jeg har som heter "Skjer'a, Gud?" som er sånn at det tar i utgangspunkt et bibelvers for hver dag som er skrevet som en tekst direkte ifra Gud. Så da vil jeg skrive et innlegg derfra!


Det er så mye dårlige nyheter i verden. Dagsrevyen minner mest av alt om en skrekkfilm, med alle repotasjene om drap, terrorister, snøstormer, oversvømmelser og jordskjelv. Tankene dine blir gulle av frykt hvis du bare er opptatt av disse farene og glemmer at Jeg tar vare på deg. 

Husk at jeg er din tilflukt og styrke, alltid klar til å hjelpe deg i vansklige tider. Du trenger ikke være redd for noe i det hele tatt, for Jeg har full oversikt. Hver eneste dag øser Jeg Min nåde utover talløse steder og situasjoner. Jeg lar velsignelser regne ned over planeten du bor på - til og med mange mirakler finner sted - men dette blir ikke nevnt i Dagsrevyen. 

Ikke vær opptatt av de dårlige nyhetene. Vær opptatt av Meg. Legg merke til Mitt nærvær overalt omkring deg, og husk at Jeg er din tilflukt. 

- Salme 46,2


Slike ting leser jeg hver dag og det hjelper utrolig mye! Det hjelper meg å forstå det som står i bibelen og det hjelper min tro i å vokse! Det og masse annet. 

Det som er et stoooooort pluss ved å også ha en kristen familie er at jeg får den store muligheten til å lære noe nytt som kristen hver eneste dag. Gjerne fordi mine foreldre, søsken (++) har store livserfaringer som kristne sjæl! 

Thanks GOD!!!! ♥

- Natti ♥