Guds "hjørne"

Gavene

Jeg roser meg i tro
 om hva Han har gitt
Det lar seg øse ut
om man sier "det er mitt"

For Han gir ikke bare,
men har gitt
og alt som Han har sagt
slik har det blitt

Jeg ønsker dette for alle
men kan ikke tvinge noen
Selv om jeg nesten ønsker jeg kunne
vil jeg ikke hykle i troen 




Din tilflukt og styrke! Innlegg fra "Skjer'a, Gud?"

Ja, det er en bok jeg har som heter "Skjer'a, Gud?" som er sånn at det tar i utgangspunkt et bibelvers for hver dag som er skrevet som en tekst direkte ifra Gud. Så da vil jeg skrive et innlegg derfra!


Det er så mye dårlige nyheter i verden. Dagsrevyen minner mest av alt om en skrekkfilm, med alle repotasjene om drap, terrorister, snøstormer, oversvømmelser og jordskjelv. Tankene dine blir gulle av frykt hvis du bare er opptatt av disse farene og glemmer at Jeg tar vare på deg. 

Husk at jeg er din tilflukt og styrke, alltid klar til å hjelpe deg i vansklige tider. Du trenger ikke være redd for noe i det hele tatt, for Jeg har full oversikt. Hver eneste dag øser Jeg Min nåde utover talløse steder og situasjoner. Jeg lar velsignelser regne ned over planeten du bor på - til og med mange mirakler finner sted - men dette blir ikke nevnt i Dagsrevyen. 

Ikke vær opptatt av de dårlige nyhetene. Vær opptatt av Meg. Legg merke til Mitt nærvær overalt omkring deg, og husk at Jeg er din tilflukt. 

- Salme 46,2


Slike ting leser jeg hver dag og det hjelper utrolig mye! Det hjelper meg å forstå det som står i bibelen og det hjelper min tro i å vokse! Det og masse annet. 

Det som er et stoooooort pluss ved å også ha en kristen familie er at jeg får den store muligheten til å lære noe nytt som kristen hver eneste dag. Gjerne fordi mine foreldre, søsken (++) har store livserfaringer som kristne sjæl! 

Thanks GOD!!!! ♥

- Natti ♥

Overnatting med Linda!

Nå har Linda på en måte vært på "ferie". Altså, en vond ferie! Hun har hatt dårlige tanker, følelser og opplevelser. Vi blr ikke gå inn på alt det! Men uendelig store takker til Jesus som rørte sterkt ved Linda sitt hjerte i går! Takker også til Øivind Labråten som var frimodig og lot Gud tale igjennom seg! 

Så til den litt mer ungdomslige forklaringen: I går var vi på ungdomsmøte på Betania i Rakkestad. Det var en uforglemmelig opplevelse for min bestevenninne, Linda! Øivind hadde fått fra Gud et sterkt emne å snakke om i går kveld! Noe som helt tydelig var til Linda! Han snakket om at UANSETT hva du har gjort i livet, UANSETT hvor mange dårlige gjerninger/synder du har gjort i livet, kan du komme til Gud, din Far med det! Uansett hvor mange ganger du gjør det senere og, du kan komme til din egen Far med det! 

Gratulerer Linda, du har kommet hjem igjen! Og så var det over til vår herlige overnatting!

Men nå skal vi se på "Lay It Down" som er en kristen film! Anmeldelse kommer sikkert senere!

- Natti ♥

Hvorfor skylde på Gud?

Hei! I dag vill jeg bare ta opp et emne som kommer opp ganske ofte! Jeg hører mange som opplever uvirkelige ting i livet sitt. Nære mennesker dør, ting blir stjelt/ødelagt, dem føler seg ofte nede... Og da kommer dem til et punkt der dem ofte skylder på Gud! Eeeeeller hvis dem har trodd på Jesus, slutter dem å tro. 

Dette har jeg hørt mange ganger. "Hvorfor hjelper ikke Gud meg?!" "Hvorfor lar Han dette skje?!". Eyy... Hvis dere tror på Gud, så tror dere vel også på satan? Tydeligvis vet dere ikke hvem han er. Han er alt negativt på denne jord. Vet dere hva hans oppdrag er? Det er å stjele, myrde og ødelegge! Hvis et familiemedlem blir tatt ifra deg, er det ikke Gud sin feil! Han vil at du skal ha det godt! Men satan derimot. Han hater mennesker! Han hater alt som er godt! Han vil at du skal rote deg borti vonde ting, at du skal gjøre feil. Og hvis du gjør en feil, legger han i deg skyldfølelse og anklager deg for det du gjorde feil. 

Gud hjelper. Han er godhet, Han er kjærlighet. Han ER! Hvis dere vil ha det gode han har for dere, så be Jesus inn i livet deres! Gud har gitt dere et valg! Han har gjort så dere kan velge mellom livet og døden. Hvis dere ikke lar Jesus komme inn i deres hjerte, velger dere selv døden. 

Oppsummering: Ikke skyld på Gud, han er god. Satan er den onde, ikke la han herse med dere! Be han vike og la Jesus komme inn i deres hjerte! ♥

- Natti ♥

La oss bli bedre kjent med hverandre!

Hey! 

Ja, lenge siden, i know. Egentlig gidder jeg ikke å skrive "sorry, lenge siden" hver gang jeg ikke har blogga på en stund så ja... Deal with it :P 

Jeg ville bare dele med dere noen "ord". Jeg låner nå en bok som kalles "E-mail fra Gud", en bok jeg har hatt bruk for lenge nå og endelig har fått! Der er det mange bibelvers som er "oversatt" sånn at dem er skrevet som "E-mail fra Gud"!  Noen steder står det litt om sånne normale problemer som tenåringer ofte har. Noen ganger stå det oppmuntringer, noen ganger står det ting som du kan gjøre for å få vekk problemene. Og det er ja... Jeg digger den ihvertfall! Så her er et av innleggene i boka:


For Ditt åsyn er gledens fylde. 

Ved Din høyre hånd er evig fryd.

Salme 16:11

 

Kjære Barn!

 

>Har du noen gang vært forelsket? Du vet hvordan det er. Hver gang denne personen kommer inn i rommet, blir du begeistret. Dersom vedkommende sitter i nærheten av deg eller snakker med deg, er det ikke noe sted du heller vil være. Dersom denne personen går på en fest, ønsker du også å være der.

Det er slik Jeg ønsker at vårt forhold skal være. Jeg er en person. Jeg har en personlighet. Etter hvert som du blir kjent med Meg, vil du få se det. Det er ingenting i verden som å være i Mitt nærvær. Når du setter av tid til å være alene sammen med Meg, skal du forvente at det blir spennende. Det finnes personlige ting Jeg ønsker å fortelle deg. Det er planer Jeg ønsker å dele med deg. Jeg ønsker å bli bedre kjent med deg. Og Jeg vil du skal oppleve gleden ved å kjenne Meg. La oss bruke tid sammen!

 

Din Beste Venn,

>Gud


Tror nok jeg kommer til å legge ut en del innlegg fra den boka fremover .. ♥

- Natti ♥

Løfter Norge opp til deg, Far!

Uvirkelig... Absolutt helt uvirkelig... Alle har sett på Norge som et trygt land. Et trygt land der vi ikke burde beskymre oss for mord, terror og slike ting. Der vi bare kan dra ut og more oss på sommerstid. Fredag den 22 juli 2011 ble Norge forferdelig rystet av helt uvirkelige hendelser i Oslo. Dette var veldig sjokkerende 7(?) stk døde da bomben sprengte, flere kom på sykehuset. Og som om det ikke var ille nok kom enda mer sjokkerende nyheter foran våre ansikter på tv/datasjermen. 5 ungdommer skutt på Utøya. Mange skadd. Panikk var over ungdommer i massetall! Ungdommer fra 15 og oppover ble skadd og opplevde en dag som sikkert forblir deres værste. 

Sent på den fredags kveld får vi en siste oppdatering. MINST 85 UNGDOMMER SKUTT! MANGE DRUKNET og hvem kan TENKE SEG HVA MER?!?!?!?!?! T.o.m USA sier på tv at dem støtter Norge 100% og kondolerer en masse. ÅÅÅÅÅHH!!! Jeg blir SINT! Han fyren som jeg ikke en gang gidder å skrive navnet til .... BLÆÆÆH! "Han følte han gjorde det norske folk en tjeneste" !!!!??? WHAT?!?!?! Nå synes jeg støggen har fått litt for mye kontroll her på jorden! (Altså djevelen). En helt vanlig normann får plutselig en idé oppi i det lille, stygge hodet sitt at han skal drepe nesten over 100 mennesker fra SITT EGET LAND?!?! HELT UMMENESKELIG! Her snakker vi demonbesettelse... HAH! Jeg må nesten le for det er så tåpelig at jeg ikke har ord!! Men ja... Jeg kan sitte her og skrive resten av natten hvor gal, sint, lei meg jeg er men det er ikke noe vits. Istedenfor ønsker jeg at dere ber en bønn sammen med meg. For "Om 2 eller fler bestemmer seg for å be om noe, skal det skje!". Vi må stå sammen om dette!

Ber Far om at du passer på de pårørte. Om at dem ikke skal føle seg alene. At du skal være med dem spesielt i denne harde tid. At du rører ved hjertene demmes og dem skal føle at selv om noen av deres kjære er tapt, er de fortsatt der med dem. Og de skal føle deg, at du er med dem. De skal oppleve din kjærlighet og trygghet, Far. Jesus, du er deres bror. Hjelp dem i disse tider! Takker deg Jesus for at du beskytter dine. At ihvertfall de frelste, dine etterfølgere er trygge og i live. Takk Jesus, Amen ♥




Nå, det er kanskje ikke alle dere som leser det her som er kristne/frelste, men be fordet! For de familiene, vennene, alle pårørte! De trenger all støtte og forbønn de kan få! Så takk om du ba denne bønnen med meg og de andre som gjorde det. ♥

Ps: Spydige kommentarer er ikke velkommene. Hvis du ikke er kristen, ikke tror på Gud osv... Hold det for deg selv, jeg vet hvor uenig du er, jeg har hørt det før! La de som vil få gjøre og tro det de vil! Takk!

- Natti ♥

Revelation!

Har du noen gang tatt et valg som du var ganske usikker på og plutselig får du vite noe som beviser at du har tatt det rette valget? Det er helt fantastisk! Man bare går og tenker "hva skal jeg gjøre?" så kommer man til det punktet hvor man velge og etter man har valgt er man fortsatt usikker! Plutselig en dag får du greie på at det virkelig var det rette valget!

Jeg har jo valgt Helse- og sosialfag som jeg helt klart kommer inn på til høsten. Jeg gikk og grublet på det lenge om det virkelig var det jeg ville! Først hadde jeg jo musikk, dans og drama på førstevalget, men det var jo ihvertfall ikke det jeg ville!!!! Så valgte jeg da Helse- og sosialfag. Først i dag fikk jeg virkelig det åpenbart for meg at det var rett! For jeg begynte å tenke i dag at jeg har jo vokst opp med å passe på mindre, jeg har tatt imot mindre barn som min familie helt siden jeg var et lite barn selv! Mamma, pappa og broren min er helt enige faktisk! Digg å vite at det virkelig var det rette!

Hvis jeg visste at det bare var kristne som leste dette innlegget, ville jeg heller ha skrevet det på denne måten:

Jeg grublet lenge om valget jeg skulle ta da det gjaldt videregående! Jeg bad til Gud om at han skulle hjelpe meg med valget! Jeg var så sinnsykt usikker at det ikke var måte på! Plutselig fikk jeg vite at det ikke var noe vits for meg å ta musikk, dans og drama, så jeg satte helse og sosial på første istedenfor. Og i dag fikk jeg vite at Gud hadde ledet meg til riktig besluttning! Nå driver jo jeg og min bror spesiellt med å kjøre ufrelste venner av oss til møter så dem kan bli frelst, det vi kaller ungdomsarbeid. Akkurat dette ble profetert over meg på konfirmajonen min: "Du skal bringe mange ungdommer til frelse". Og siden jeg også er "oppvokst" med å passe på mindreårige, er det jo enda et bevis! Er ikke det bare himla rått?!?! Helt klart!

- Natti ♥

Hvorfor tror jeg på Gud?

Dere har sikkert skjønt at jeg er kristen, tror på Gud osv? Da lurer dere kanskje på hvorfor jeg gjør det. Hvorfor gidder jeg? Noen ser kanskje på meg som psyko og tenker: "ho der må skaffe seg et liv!". Da tenkte jeg å prøve og forklare hvorfor jeg tror på Gud så godt og kort jeg kan. Da vil jeg bare begynne med enkle spørsmål! Hvis det virker helt uinteressant, kan du jo scrolle litt nedover og se om kanskje du lurer på noe av det samme?

Hvordan ble du kristen?
Jeg ble jo "født" kristen. Helt siden jeg ble født har jeg gått på kristne møter, vokst opp med å tro på Gud. Både mamma, pappa har jo vært kristne en god stund før jeg ble født så det ble liksom en del av hverdagen, bare. 

Har altså vokst opp i menigheten Norge For Kristus nærme sentrum i Sarpsborg by. Helt ærlig, fordi jeg fortsatt ikke er voksen, er ikke måten de preker på der så veldig oppvekkende. 

Hvis du er oppvokst i en menighet "for voksne", hvordan kan du fortsatt være så kristen?
Som sagt vokste jeg opp i det å tro på Gud, at han er min far, venn osv. Men jeg merket at det innimellom var ganske kjedelig. Jeg hadde det heller ikke lett for å få meg venner. Jeg var ikke så flink til å bare gå bort og snakke med folk. Men det var en dag broren min, Jon tok meg med på Zoé kirken på Sellebakk, Fredrikstad hvor dem også har møter for ungdommer. Der var det rundt 50 kristne ungdommer samlet på ét sted! Noe jeg aldri hadde sett for meg! Jeg fikk kristne venner på egen alder, jeg begynte å klare og snakke med andre. Hvem som helst! Etter den dag begynte livet mitt å farte på seg! 

Hvordan kan du tro på Gud? Han hjelper ingen! Se på all urettferdigheten i verden!
Nå kommer jeg til å skrive akkurat hvordan det er for meg/oss kristne. Nå, husk at det ikke bare finnes en Gud, men en djevel, satan. Han er grunnen til alt ondt i verden. Han er grunnen til alle religioner, all krig, all urettferdighet i verden! Du må huske; Gud er ikke ond, han er BARE god. Han er grunnen til alt GODT!
Og da lurer du kanskje på; dere kristne sier at Gud er allmektig, hvorfor gjør han ikke bare slutt på alt ondt da? Jo, han skapte oss med fri vilje. Han ville ikke tvinge oss inn i et liv med Han! Men når vi velger å ikke tro på Han, blir satan fornøyd. Han vil dra deg mer og mer ut i det denne verden har å tilby! Som sex, alkohol, rusmidler osv. Hvis du velger å ta i mot Jesus som din frelser, har du ikke lyst til å drikke deg full og dope deg. Du vil helt andre ting, og du vil få verdier som er MYE bedre og t.o.m FØLES mye bedre!
Han vil også hjelpe deg! Han bryr seg om deg, hvert eneste menneske på jorden bryr han seg om! Han elsker deg! Høyere enn foreldre elsker sine barn, høyere enn du elsker din kjæreste eller dine venner! Hans kjærlighet til deg er ubeskrivelig! Om du ber Han inn i livet ditt, ville du kunne legge alle dine beskymringer på Han! 

Hvordan kan du tro på Gud? Hva er ditt bevis?
Hvis du er interessert i mine opplevelser, mer av mine "bevis", kontakt meg på facebook. Send meg brev eller noe. Søk på "Natalie Nordahl" eller trykk HER

Hvorfor skal jeg ta i mot Jesus/Gud? Hva skal det liksom være godt for?
Alle har nedturer innimellom. Noen fler enn andre. Ville det ikke være godt å ha noen å gå til hver gang? En som ALLTID er der, en som ALLTID hjelper deg, er der for deg? En som ikke dømmer deg, en som ikke bryr seg om hvordan du ser ut, eller hva du interesserer deg for? En EKTE venn, en EKTE pappa. Jeg sier ikke at du skal erstatte pappa'n din med Gud, men du kan se på Han som en pappa. Kanskje du noen ganger opplever at du ikke får sove om kvelden fordi du er lei deg. Du har ingen å ringe til og du kan ikke snakke med foreldrene dine om det. Da er Han der, alltid! Han sover aldri og er der for deg alltid. 

Hvis du ikke vil, ikke tør, hva som helst, vil jeg bare si: Hva kan det skade? Redd for å miste forstanden, at du ikke kommer til å være deg selv? Og hvorfor vil du ikke? Gidder du ikke? Tror du ikke at det er sant?
Til deg som ikke tør: Du mister ikke forstanden. Du tenker fortsatt klart, du er helt deg selv, du er fortsatt i den virkelige verden! Du blir ikke blind! Du vil bare føle at byrdene dine letter, du får en følelse av ro inni deg, en herlig følelse!
Til deg som ikke vil: Har du problemer? Har du det litt som beskrevet over? Hva kan det da skade? Det skader ingenting! Bare prøv! Det er ikke tvang, Gud tvinger ingen! Men jeg vil si at det er verdt å prøve! Det skader ingenting! 

Hva er frelse?
Det glemte jeg da å fortelle om. Det at vi ber Jesus inn i livet/hjertet vårt er det vi kaller frelse. Når man har tatt i mot Han, er du det vi kaller frelst. 

Jeg vil ikke inn i noen religion. Det er grunnen til all krig i verden!
Jeg vil bare si at dette er ingen religion. Jeg er ikke i kristendommen jeg! Jeg går ikke i kirken hver søndag og sitter og hører på presten snakke! Langt ifra! Joda, kristendommen er en religion, men igjen; jeg er ikke i kristendommen!  
Forvirra nå? Nå skal jeg forklare: Man kan være kristen på to forskjellige måter: Kristen, som i kristendommen (kirke, prester osv), eller kristen som i å leve et liv med Jesus! Leve utenfor kirkebenken som et vanlig menneske! Leve et vanlig liv, bare med Jesus! Uten regler for hva du kan gjøre og hva du ikke kan gjøre! Jeg er enig i at religion er en av de store grunnene til hvorfor det er krig i verden, men slapp av! Du blir ikke en av dem som forårsaker det hvis du velger å bli frelst! Frelste mennesker forårsaker ikke krig! Vi kjemper ikke mot mennesker som har en annen tro! Vi lar mennesker tro hva de vil! Vi holder oss UNNA krig! Det eneste vi gjør er å fortelle om Jesus.

Hvordan blir man frelst?
Hvis du er en av de som vil prøve dette, prøve ut hvordan det er, så kan jeg enkelt som bare det hjelpe deg med det! 
Les dette høyt for deg selv med åpent hjerte:

Kjære Herre Jesus, kom inn i mitt hjerte. Tilgi mine synder.
Gjør meg ren og sett meg fri.

Jesus, takk for at Du døde for meg. Jeg tror at Du har stått opp fra de døde. 
Gjør meg ivrig etter å fortelle andre om Deg.
Jeg er frelst, jeg er født på nytt, jeg er tilgitt og jeg er på vei til himmelen, for jeg har tatt i mot Jesus i mitt hjerte.

Nå føler du deg kanskje litt lettet? Som om dine byrder ble tatt fra deg, dine beskymringer forlot deg? Kanskje du bare føler deg helt rolig? Eller normalt? Som om ingenting har skjedd? Det er forskjellig fra person til person, men en ting er klart: du vil merke det!♥  Det er en utrolig herlig følelse!♥
Vil du nå dele denne opplevelsen med meg? Kanskje du har noen spørsmål? Et eller annet? Snakk til meg på facebook! Natalie Nordahl ♥ 

God bless you!

- Natti ♥